Közösségi szolgálat
Belépés

2012. május 3-án a francia-magyar cserekapcsolat magyar résztvevői izgatottan ültek az iskolapadban, míg másoknak egy átlagos csütörtöki nap volt. Számunkra ez mégiscsak más volt, hiszen aznap este érkeztek meg egy éve nem látott francia barátaink.
8 órakor végre begurult a Cresson Voyages busza a gimnázium utcájába. A rég nem látott barátok hosszú ölelésekkel, mosollyal tarkítva üdvözölték egymást, míg az új résztvevők bemutatkoztak és megszeppent mosolyok közepette bekísérték vendégeiket iskolánkba.  Itt hivatalosan is megszülettek az „egyhetes” párok, üdvözöltük egymást, vendégeink megkapták a programfüzeteiket és a végzős évfolyam szerenádját is meghallgathatták. Az este zárásaként, egy új hét kezdeteként pedig mindenki hazament a vendéglátó családjával együtt, hogy elfogyaszthassa élete első, igazi magyar vacsoráját. Sokunknál ez az este kicsomagolással, beszélgetéssel és kisebb összejövetellel zárult.
Péntek reggel cserediákjaink meglepődve szemlélték, hogy mi is az a bolondballagás. Sokan végigkísértük végzőseinket a főutcán, majd az iskola erkélye alatt meghallgattuk a szerenádot. Ezt egy igazi petőfis, tanulós nap követte. Vendégeink elsősorban nyelvórákra  látogattak el. A délután vidáman, jókedvűen telt: játékos vetélkedőt szerveztek tanáraink a francia-magyar vegyes csapatok számára. Nagyon jól szórakoztunk!
A szombat bizonyult a legösszetettebb, legnehezebb és leghosszabb napnak. Hajnalban keltünk, díszítettük iskolánkat, majd elballagtattuk a végzőseinket. Időközben vendégeink megcsodálták a felújított, feldíszített épületet, majd Székesfehérvárra utaztak. Ők itt töltötték a délelőtt és a délután egy részét. Mi időközben készültünk az esti Soirée-ra: berendeztük az emeletet, próbáltunk egy utolsót és várakoztunk francia barátaink megérkezésére. Este fél hét körül kezdetét vette az ünnepi est. Ekkor köszöntötte a vendégeket iskolánk igazgatója, Boda János igazgató úr is. Mindkét fél néhol komoly, néhol mókásabb, vagy éppen zenés produkcióval készült. Előadás után pedig feltálaltuk a vacsorát. A Soirée jó hangulatban, vidáman telt. A vacsorát követően mi még nem zártuk le a napot, a közeli szórakozóhelyen múlattuk hajnalig az időt.
A vasárnap sokaknál az alvásról és a pihenésről szólt. Családi nap keretében voltak, akik otthon töltötték a napot, míg mások kirándulni vitték a vendég diákot. A programok között szerepelt Csókakő, lovaskocsis túra, íjászkodás, dégi kirándulás, bográcsgulyás főzés vagy fagyizás. A lényeg a pihenésen és a nyugodt napon volt, hiszen a következő 3 nap hosszúnak ígérkezett.
A hétfői nap a Balaton körüli túrával kecsegtetett. Illetve kecsegtetett volna, ha az eső nem semmisítette volna meg programjaink nagy részét. Megnéztük a keszthelyi Festetics kastélyt és a tihanyi apátságot. Itt jöttünk rá, hogy a rossz idő mennyire tönkre tudja tenni a jól megtervezett programot. A kedvünket viszont nem. Barátaink megmutatták, milyenek is az igazi, életvidám francia fiatalok és végig daloltuk a buszon töltött órákat.
Kedden fővárosunk megtekintése volt a célul kitűzött program. Elsőként a Parlamentben nézhettünk körül, majd a délelőtt további részét a Várnegyedben tölthettük. Ajándékokat, képeslapokat és igazi hungarikumokat itt volt lehetőségük vásárolni vendégeinknek. Aztán következett a Vásárcsarnok és végül a Citadella. Vendégeink gyönyörűnek és lenyűgözőnek találták fővárosunkat.
Szerdán Pécsett, a TV toronyban, gyönyörű panoráma mellett ebédeltünk. Megtekintettük a Vasarely kiállítást és a Dzsámit. Majd szabadprogram keretében a város többi részét is.
Rengeteg élménnyel és örök emlékekkel gazdagodtunk, új és még újabb barátságok kötődtek a hét folyamán, melyek reméljük, több évig meg is maradnak. Bízunk benne, hogy jövőre ugyanitt írhatunk a Franciaországban eltöltött egy hét eseményeiről és a szebbnél szebb emlékekről…

Ezúton is szeretnénk megköszönni a vendéglátó családoknak az egyhetes odaadó gondoskodást, szponzoraink - Domján János, Sárbogárd és Vidéke Takarékszövetkezet, TESCO áruház, Főtéri Cukrászda, Sáfrány Pékség, NKJ Transport Kft. és további magánszemélyek - támogatását, valamint szervezőtanáraink, Némethné dr. Müller Viktória tanárnő és Müller Csaba tanár úr fáradhatatlan szervezőmunkáját. Köszönjük!